Jag har inte fått min orderbekräftelse

Är du osäker på om din order gått igenom trotts att du betalat, kontakta gärna oss via mail på info@busbutiken.se, så hjälper vi dig att söka efter din beställning.
Det kan även vara så enkelt att du skrivit felaktig mail adress. Kolla även skräppost.

Hur vet jag att min order gått igenom?

När vi har mottagit din beställning och betalning är gjord får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Om du inte mottagit detta mail kontakta oss via mail så hjälper vi dig.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 59-99kr beroende storlek på paketet.

Kan jag ändra en redan gjort order?

Efter att vi har mottagit din beställning så kan vi tyvärr inte lägga till fler varor inom samma köp. Har du missat att köpa en vara, kontakta oss så snart som möjligt. Har paketet inte packats kan vi se till att din nya order packas i samma paket och där med undviker vi en extra fraktkostnad.

Jag är under 18 år, kan jag handla då?

Om du är under 18 år så måste du alltid ha målsmans tillstånd för att kunna beställa hos oss.

Vilka olika betalningsätt finns det?

Klarna: Med Klarna Checkout kan du som kund betala via kort, direktbetalning, faktura och delbetalning.

Fakturan från klarna skickas när vi har skickat iväg din order. Du har 14 dagar på dig att betala och det tillkommer ingen fakturaavgift.

Om du har frågor angående din faktura är du välkommer att kontakta Klarnas kundservice på 08-120 12010 eller gå in på https://klarna.com/sv/kundservice .
Du kan se alla dina köp och fakturor via klarna på https://app.klarna.com/login?market=se eller via klarnas app.

Varför kan jag inte handla mot faktura?

Om inte ditt köp godkänns när du väljer faktura beror det på att Klarna inte för närvarande kan erbjuda dig som kund att handla på faktura. Anledningen till det kan vara många.
Här är ett par exempel på olika anledningar:

  • För att köpa mot faktura krävs det att du är över 18 år.
  • Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress.
  • Du har överskridit din maximala kreditgräns.
  • Du har kanske angett ett felaktig personnummer (tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på. Dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom).

Betalningsalternativen som erbjuds istället är kort eller direktbetalning. Om du vill få mer information om varför du nekades att handla på faktura, så kan du kontakta Klarna på 08-120 120 10 eller via https://www.klarna.com/se/kundservice.